Nagy Kopasz Kilátó, Adryenn Kreatív Konyhája: Kókuszos Torták-Extra Kókuszkrémmel

Az út egyáltalán nem megterhelő, kellemes erdei környezetben haladtunk lefelé, bár az ösvényt helyenként csúszó kövek és bokáig érő avartakaró nehezítette. A reggeli párával takarózó hegycsúcsok időközben előtünedeztek, felszállt az őszi pára és az idő is egyre kellemesebb lett egy kis mozgáshoz. Lassan ismét a nagyvárosi élet zajait, autókat, emberhangokat hallottunk, és már meg is érkeztünk Szépjuhásznéhoz. Szerencsénkre épp hallhattuk, amint a Gyermekvasút állomásán bemondják: "Figyelem, figyelem! A második vágányra szerelvény érkezik Hűvösvölgy felől! " És már fordultak is az emberek a kanyar felé, ahol hamarosan feltűnt a piros-fehérre festett mozdony! Utunkat a síneken átkelve folytattuk a Nagy-Hárs-hegy oldalában, ahol számtalan kirándulóval találkoztunk. Nagy-Kopasz (egyértelműsítő lap) – Wikipédia. A hegyoldalban mindenki megtalálja a kedvére való terepet és nehézségi szintet. Az út az ősz színeiben pompázó erdőben vezetett: a fák legtöbbje már sárga színbe borult és csak kevés helyen tartották magukat a zöld levelek. Helyenként pedig már erősen uralkodóvá vált az ősz, és bizony a piros levelek is meg-megjelentek.

Nagy Kopasz Kilátó O

A kilátóban egyszerre 150 fő tartózkodhat. Névadója a híres természet- és vadászfestő Csergezán Pál, aki számos képen örökítette meg a környék élővilágát. Az 1990-es években elhunyt művész sírja a közeli Anna-laknál az erdőben található. A felvételek 2006. szeptemberében és 2010. októberében készültek.

Nagy Kopasz Kilátó Test

A csúcsot dél felől kerüljük, ami elég nagy figyelmet igényel, mert a piros háromszög jelzések helyenként nehezen észrevehetőek, keresztút pedig akad bőven. A túristaút erdőben vezet végig, hol kiszélesedve, hol pedig szűk bozótosokon keresztül. Az egyik kanyar után aztán hirtelen feltűnik a zöld háromszög jelzés, és itt már tábla is mutatja, hogy a kilátó már csak 750 méter. Itt vár ránk egy jó 20 perces emelkedő, mire felsejlik az 559 méteres csúcs tetején az égbe törő Nagy-Kopasz-kilátó. Nagy kopasz kilátó wife. A 32 méter magas kilátó aljában megpihenünk, mindenki előkapja a jól megérdemelt szendvicsét. Közben a Nap is kisüt, kicsit felszakadoznak a felhők és így hamarosan egy gyönyörű naplementét nézhetünk végig. Mire a Nap kibukik a felhők alól, addigra felmentünk a 8 szintes faépítmény tetejére, ahonnan tökéletes körpanoráma nyílik. Nagyjából déli irányban láthatjuk Budakeszit, Budaörsöt, magát Budapestet, a Budai-hegységet, illetve távolabb szép időben akár Dunaújvárosig is elláthatunk (a képen mindezt jobbról balra láthatjuk): Nyugati, északnyugati irányban Herceghalom és a Pilis vonulatai húzódnak, a háttérben pedig felsejlik Szlovákia is: Kelet felé Budapest és a Duna-kanyar látszik, illetve az előtérben a Budai-hegység vonulatait ismerhetjük fel: Ugyan előbújt a Nap, mire felértünk a Nagy-Kopaszra, ideje volt sietősebbre vennünk, hiszen alig egy óránk maradt, hogy kiérjünk az erdőből sötétedés előtt.

Nagyjából 4 kilométer állt még előttünk, majdnem végig az erdőben kell majd haladnunk. A zöld háromszög jelzésen araszoltunk lefelé, és ahogy sötétedett, úgy volt egyre nehezebb nyomon követni a túristajelzéseket a fák törzsén. Mire kiértünk az erdőből, már teljesen sötét lett, de ekkor már látszott az uticélunk: Nagykovácsi fényei hívogattak bennünket. Már nem voltunk messze, és a terep is könnyebb lett, ahogy a dombok közötti szántóföldekre értünk. Nagy kopasz kilátó o. Egyszercsak megjelentek mellettünk a házak, és bizony a zöld jelzésen beértünk a faluba. Megérkeztünk! Néhány hasznos link a túránk során érintett részekről: Zugligeti libegő: Erzsébet-kilátó: Gyermekvasút:

Ha valami gesztenyés, az már rossz nem lehet! Ez a torta viszont egyenesen fantasztikus lett, hiszen nemcsak a krém gesztenyés benne, hanem még a piskóta is! Mégsem túl gejl, nem túl édes, hanem egész konkrétan tökéletes! Az étcsokit felolvasztjuk vízgőz fölött. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a tojásokat, a tojássárgáját, olvasztott csokit, a gesztenyepürét és a tejet. A lisztet elkeverjük a sóval és a sütőporral és beleforgatjuk a tojásos masszába. 2 db 18 cm átmérőjű, sütőpapírral bélelt formába osztjuk a tésztát és 180 fokos sütőben, kb. 40 perc alatt megsütjük. A krémhez a vajat a gesztenyepürével habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mascarponét és a tejszínt is. Extra finom gesztenyés torta 6. A habcsókhoz a vizet és a cukrot pár percig forraljuk egy kis lábasban. Közben a tojásfehérjét elkezdjük habbá verni, majd mikor már kifehéredett, folyamatos keverés mellett hozzácsurgatjuk a cukorszirupot és addig verjük amíg kihűl a hab. A megsült tészták púposabb, felső részét egyenesre vágjuk, az egyiket megkenjük a krém felével, erre kerül egy kisebb réteg habcsókkrém, rá a másik piskótalap.

Extra Finom Gesztenyés Torta Y

Málnás joghurtos torta 55 gr étcsoki 55 gr vaj 110 gr kristálycukor40 gr liszt 15 gr holland kakaópor 1 tojás 300 gr natúr joghurt (nem kell hozzá görög joghurt, a legegyszerűbb mezei is megteszi! 😉) 40 gr fehér csokoládé 120 gr kristálycukor 2, 5 dl habtejszín 1/2 csomag habfixáló 100 gr málna 4 lap zselatin Nem volt elég? Kattints ide és még 10 recept vár rád!

Ehhez mutatunk több mint száz bevált receptet!